Pages

Thursday, November 3

ayam vs burung puyuh


woottwott ! happy nih , happy nih . wee ~ story nya begini yeah --->
semalam di sekolah ada aktiviti sembelih ayam dengan burung puyuh . 6 ekor ayam and 30 ekor burung puyuh . hehe , Ameera dah angkat tangan siap-siap . waktu tengok video pun dia dah tak larat , dia tak boleh tengok darah . haha , anyway kelmarinnya dia dah sembelih jari dia sendiri guna blade . waktu nak potong card  untuk buat roket . banyak oh darah keluar hampir setengah jam , darah tak henti ngalir lagi . ish , ngade betul jari dia nih ♥ . haha . back to story ! lepas tengok video , semua kena pergi belakang kantin untuk mulakan aktiviti . mula-mula ustaz buat demo sembelih ayam , fuhh , takut gak kalau tengok dekat-dekat . 
lepas habis sembelih semua ayam , burung puyuh pula kena sembelih . aku nak try sebenarnya . tapi , waktu tuu aku busy cabut bulu ayam . so , macam takde harapan jea nak sembelih burung puyuh tuu . 
aku cabut bulu ayam , bestt woo . bunny pun ada kat situ , hehe . yang tolong aku --> Faris , Harheez , Fareman , Atiqah , Alia ,Adrin , Kimah , Mai . Ameera dah lama menghilang . Nana and Ummie sibuk dengan camera . ke hulu ke hilir , haha . lepas beberapa ketika , diorg kata ayam tuu kena rebus balik . then aku bawa lah ayam tuu nak pergi ke periuk . tetiba kan , aku terasa ayam tuu macam bernafas lagi wey ! aiyoo , sumpah tak tipuu . aku meraung -raung cari kawan aku . semua yang aku datang dekat , semua lari . nana and ummie tolong , tolong tangkap gambo . cehhh , aku tgh seram sejuk tuu diorg boleh snap lagi . ishhh , nih hasil nya 
------------------------------------------------------------------

haha , agak lawak r . aku siap buat DP kat FB lagi . nama aku pun orang tukar kepada AMNI AYAM , kejam n_n'
lepas tuu ada lah cikgu nih bawa kan dulang , suruh aku letak ayam . aku pun lupa nak tgk cikgu apa . sorry cikgu , saye takut sangat , hehe . thanks , cikgu (: . tangan aku menggeletar lepas letak ayam tuu dalam dulang . then , aku pergi tanya cikgu Ahmadi , 
'cikgu cikgu , nape ayam tuu macam bernafas? takut lerrr' 
sambil gelak-gelak , cikgu jawab ' memang ler, sbb yang kamu potong tuu dua urat jea . urat yang lain nyawa-nyawa ikan lagi . sebab tuu lah .' 
pastuh aku tanye balik : 'kan dah rendam dalam air panas ?'
 ustaz Shakir pulak jawab : 'memang macam tuu lah . urat-urat yang lain tak mati lagi '
fuhh , seram nye dengar jawapan tuu . haha . tapi bila aku cerita kat semua orang , diorang tak pecaye , sobb sobb )': hahaha sades jerk !
dah habis temubual cikgu , aku lari tinggalkan ayam tuu . taktahu lah sape yang ganti aku uruskan ayam tuu . aku pergi dekat satu group nih , macam mengancam jea  , hehe . diorang tengah sembelih burung puyuh . jeng jeng jeng , Azizul pun ade . rupenye die pun takut . cehh -,-' . lepas tuu , aku nampak Zairy pegang sekor burung puyuh . aku mintak lerr . nak pegang jap . pehtuu die suruh aku yang sembelih . aku apa lagi , nak lerr . ajak alia . bila sampai turn aku nak sembelih , ade jea yang nak potong queue . FADLI dengan HASIF ! cehh, jahat nyee . tunggu punya tunggu , rupanya kitorang pegang burung paling last . hehe , malu pun ada . dah lerr last , boleh pulak buat lambat-lambat . Alia malu ke takut ke aku pun tak tahu . haha , ustaz punya lama tunggu , ustaz suruh Amer pegang burung puyuh tuu . ahhh , aku taknak bagi . aku nak try gak . sbb Azizul kata ada terasa , terasa apebenda entah . lastnye , takde sape nak tolong aku sembelih burung puyuh yang bernama NIKKY ♥ tuu -anak teacher Syikin bg nama (: .sades kan . tapi , tak sangka pula ada sorang nih nak jadi hero kat situ . dia tolong aku sembelih , haha . akhirnya ada juga yang nak tolong .


haha , terima kasih Fadli . kalau hg tak tolong , tak dapat aku merasa nak sembelih binatang tahu (: 
banyak banyak terima kasih , wee  ~

penutup story nih, ayam dijadikan sup ayam untuk makan bihun sup . sedap wehh . tapi bila rasa sup yang lelaki buat errr -,- agak tawar . ngehh ngehh . burung puyuh pula , buat kari burung puyuh . first time makan buruh puyuh . rasa dia macam nih +,+' . haha


♥ lovelysweetybubblybunny ♥

thanks reading , byeee

No comments:

Post a Comment