Pages

Saturday, October 29

hari yang dinantikan sudah tiba (':


hari nih hari yang rami orang nanti-nantikan. yelah, mana tak nya nak makan nasi minyak lah, apa lagi kan?
pukul 11.30 ayah suruh bersiap-siap. adik, gaun : pink. mama, berbaju kurung ^-^ : merah hitam. ayah, kemeja. aku? mama belikan baju baru, cantik ! hehe. tapi itu bukan cerita untuk post kali nih.
pukul 1.08 petang sampai kat dewan tuu. ehh, pengantin baru sampai (: nasib baik sempat tengok diorang masuk dewan. dan bermula lah ceritanya .......
*hah, kali nih baru nak cerita. tadi tu intro jea, hehe*

bila aku turun dari kereta, pengantin tak masuk dewan lagi tahu (: then tiba-tiba ratu sehari tuu nampak me and my family. dia senyum, menawan. *bangga lah pengantin senyum kat aku :8) haha.
lepas tuu sebelum masuk aku salam dengan mak pengantin, Cik Yati . woo ~ cantik woo  . bukan Cik Yati sorang jea. anak bongsu dia pun ada, Kak Ain. mak aihh cunn gilaaa ahh  ! 

masuk dewan, terlihat kelibat seorang awek cun, phewittt. Kak Atie. merah menyala gitu. dia dengan sorang awek kiud nih, Kak Fain. diorang dah sampai awal rupanya. dah makan pulak tuu. cuma tunggu pengantin sahaja rupanya. cehh, taknak bgtahu awal-awal yang diorang nak datang awal, hehe.

dan penyambut tetamu bagi aku ngan mak aku ialah, jeng jeng jeng ---> Abg Man Cipet dan Abg Jijoy ! Jyeahhh , bagus gilaa diorang nih, sambut kitorang, hehe. lepas tuu ayah sembang-sembang dengan Abg Man. Abg Jijoy ? hilang entah kemana *-*. sedang mereka sembang-sembang, aku makan sambil usha-usha pengantin kat atas stage tuu. pelamin lawaa ouh. kerusi besar beb. pengantin cun weh. then, tetiba pengantin tuu byebye aku. pehhh , seronok. bukan takat byebye jea. ajak aku naik stage pulak tuu, bersalam-salaman. heee, bangga habis aku. tapi, dalam bangga-bangga pun, aku tengah menahan sebak sebenarnya. eh, silap bukan menahan sebak lagi dah. sebabnya dah mengalir dah air mata tuu. cuma nak cover sikit-sikit jea depan mama. yelah, tak syiok lah sobb sobb sebelum salam dengan pengantin kan ? hee ~

kak Atie ajak naik pentas. tapi bila nak naik tuu, dj dah suruh pengantin turun makan. cehh, tak merasa aku nak bergambar dengan pengantin kat pelamin tuu. kejap sgt diaorg kat pelamin. dj, dj..
yeahh, pengantin dah turun. kak Atie pula mengatakan yang dia nak balik dah. kak Fain pun sama. kononnya kitorang nak stay kat dewan tuu sampai habis majlis. tapi disebabkan takde transport yang nak hantar kitorang pulang, so terpaksa lah balik dengan family masing-masing. kak Atie pun pergi kat meja makan pengantin. bersalaman, bergambar, dan sobb sobb ngan pengantin. Kak Fain pun sama. Aku pun pergi lerr kat kakak-kakak aku tuu. bila sampai turn aku pula salam ngan pengantin  ,

"Kak Aimeiy ♥ !!!" argghh , sadesnya ! kak Aimeiy pun cakap lah "alaaa, kamu jangan sedih.. nanti kak Aimeiy lagi sedih"
setiap patah perkataan kak Aimeiy Amni ingat tahu ! eumm , sape yang tak sades, Kak Aimeiy ? heyy , mama pun tak ketinggalan nak sobb sobb sekali aww. hee , takde lah Amni segan sangat sebab mama pun dah sobb sobb sekali . Kak Atie pun sampai demam tahu. demam terkejut, hehe. dushh dushh rasa macam nak tumbuk jea kak Aimeiy tahu tak ? kenapa masa berlalu cepat sangat ? and kenapa Amni kena nangis kat depan orang ramai? malu ~ haisiuw, haha~ bukan apa, Amni takut nanti orang pikir macam nih : ish budak nih mesti baru kena marah dengan mak dia. 
haiyyo, dia tak tahu ke Amni sades? hehe. lepas beberapa minit, datang pula Ika, Ama, dengan Sakinah. tiga orang jea datang. yang lain tuu entah lerr. Faris gedik nak segan-segan. terus balik pula tuu. ish, teruknyee ! haha. Ama and Ika ajak aku teman. Ayah pula ada hal. Nasib baik Ony nak makan lagi time tuu . penyelamat kesayangan aku  ! heee ~ ehh , elok-elok habis jea Ony makan, Kimah, Tiera, and Rosma datang. hee ~ thanks sebab datang. ilapyoumuchmuch  . aku pun dah nak balik (:
sebelum balik, Ika ngan Ama suruh aku salam ngan kak Aimeiy. tapi aku rasa macam taknak jea. sades lah. aku salam dengan Cik Yati and kak Ain. akhirnyeeee, sebelum aku tinggalkan dewan tuu, aku pandang kak Aimeiy. Kak Aimeiy pun senyum , and byebye aku. aku byebye, tapi tak lama, and kalau sekali pandang macam tak ikhlas pun ada. sorry, Kak Aimeiy, ada air terjun dari mata. ouhhh )':
byebye.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kak Aimeiy, waktu Amni salam dengan Kak Aimeiy, Amni tak sempat cakap apa pun. maklumlah orang nangis mana ada time nak bercakap. asyik nak sedu-sedu jea. sebenarnya Amni nak cakap , SELAMAT PENGANTIN BARU  , semoga berbahagia. cakap kat Uda sekali aww. hehe. Kak Aimeiy cantik, Uda handsome tadi. Kak Ain awesome, Abg Fandy macam Uda mama kata tadi. so sweet ♥ , haha. sorry tak dapat stay tadi. and sebenarnya Amni nak bergambar ngan Kak Aimeiy ! wuaaa , tapi takpe lah. takde rezeki. hehe (:


and ...
jangan lupa budak-budak nakal kat sini ♥ (: hehe

p/s 1 : ontheway balik rumah ada orang call mama and tanya dah pegi ke belum kenduri. bila tanya tuu siapa ? haiisshh ! Opie. ish ketinggalan jauh pakcik sorang nih . katanya baru bangun tidur. aihh -,-'
p/s 2 : dah balik baru Ony kata "alaa, kak Aimeiy dah kahwin ngan Uda. nanti tak boleh jumpa kak Aimeiy dah.takpelah nanti Kak Aimeiy datang kedai lagi (:" ishh , geramnya. tadi kat dewan taknak cakap macm tuu n_n'
p/s 3 : Kak Aimeiy, jangan pelik kalau Amni nangis beria-ia. sedangkan Ika ngan Ama yang jarang jumpa Kak Aimeiy pun nangis , apetah lagi Amni kan ? tapi pelik gak bila tengok diorang menangis @_@'
haha


♥ lovelysweetybubblybunny ♥

thanks reading , byeee

No comments:

Post a Comment